Tahereh Mafi - "Sekret Julii"

Hejka,
dziś przychodzę do was z recenzją drugiej części książki "Dotyk Julii" RECENZJA . Tak,długo czekałam żeby przeczytać kolejną część , ale się doczekałam i mam od razu 2 i 3 część . I tak, wiem ,  że znowu postów nie było od 7 sierpnia ale byłam na kolejnym wyjeździe. Ale teraz przed szkołą postaram się wszystko nadrobić i napisać na zapas.
A teraz bez zbędnego przedłużania zaczynamy...
O książce:
Julia z Adamem uciekają z kwatery Komitetu Odnowy i                                     trafiają do Punktu Omega , przystani dla ludzi o szczególnych                         zdolnościach . Wreszcie są bezpieczni. Sielanka                                   zakochanych trwa jednak krótko. Julia poznaje sekret ,                               który może przekreślić ich wspólne marzenia o szczęściu...


Teraz może coś ode mnie :
Po pierwsze druga część zaskoczyła i zafascynowała mnie tak samo jak pierwsza.  Sama fabuła jest genialna . Książka jest przepełniona zwrotami akcji i sekretami , o których dowiadujemy się wraz z bohaterami . Widać , że wszystko jest przemyślane co do ostatniego słowa, wszystko m ze sobą jakiś związek i łączy się w całość . Jak Julia w pierwszej części była bardzo nieśmiała i strachliwa to teraz buzuje w niej gniew i potrafi zdziałać naprawdę dużo . Teraz jej charakter się zmienił po za tym , że nadal użala się nad sobą ale ma do tego powody , bo jednak jej życie nie było zbyt proste to potrafi się odegrać . . Nie widzi otaczającej jej wojny bo, dla niej jest tylko Adam  , którego  może dotknąć (i Warner)  . Jest bardzo niezdecydowana , nie potrafi rozwiązać swoich problemów i sekretów, których gromadzi się co raz więcej i więcej . Castle i Kenji chcą od niej postępów i pomóc jej opanować swój dar kiedy ona nie jest na to jeszcze gotowa , Ale i tak wszystko jest świetne . Zwłaszcza Kenji i Warner.  Ten drugi pokazuje swoje drugie oblicze , przedstawiając tym samym , że potrafi być człowiekiem . A śmieszne uwagi Kenjiego mogą na prawdę rozbawić i nadają książce głębszy sens.
Jak w pierwszej części Adam wydawał się mi tak odpowiedni dla Julii to teraz to się zmieniło z poznaniem prawdziwego Araona Warnera , który okazuje się zraniony przez los jak Julia .

                                   Oni chcą mnie znaleźć. Ja znajdę ich pierwsza 

Moja ocena: 9,5/10
 Jak już widzicie po moim przedstawieniu książki wiecie , że mi się bardzo podobała , nawet za bardzo . Język autorki w pierwszej części mnie troszkę denerwował ale teraz jest dla mnie na pewno na plus . Opisuje uczucia Julii w taki sposób , że sami możemy się tak poczuć i zobaczyć jak takiej Julii jest ciężko . Polecam gorąco!!
                                                       JULCIAKK





Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Różne ,różności #1

- Nie wierzę w miłość. - Miłość to nie religia Istnieje bez względu na to, czy w nią wierzysz, czy nie.

Umieranie to jedyny sposób , by żyć naprawdę.